Let op: vanaf augustus tot eind september is er een readingstop. Je kunt in deze periode geen readings boeken.
channel of surrender - ervaringen

Channel of Surrender (44-26): ervaringen uit het dagelijks leven

Omdat ik ervan overtuigd ben dat we van elkaar kunnen leren door ervaringen te delen, deel ik in deze reeks ervaringen van verschillende mensen die bevindingen doen tijdens hun eigen Human Design experiment. Vandaag bespreken we de channel of Surrender. 44 – 26. Heb jij deze channel ook gedefinieerd (ingekleurd)? Dan is deze blog voor jou!

channel of surrender - ervaring zoom

Channel in het tribal circuit

De channel of Surrender loopt van de spleen (44) naar het hartcentrum (26). Het is een projected channel en moet dus worden uitgenodigd om optimaal te kunnen gebruiken. Het is een channel in het ego tribal circuit. Dit betekent dat het gericht is op het gezond houden en het helpen ontwikkelen van jouw community.

Het aanvoelen, aanpassen en overbrengen van informatie

De channel of Surrender heeft een boel bijnamen: de lazy channel, de salesman channel, de enterpreneur channel, de manipulatieve channel. Het gaat over het werken met mensen. Over het ideaal overbrengen van een product, idee, waarheid of boodschap. Als een transmitter die informatie overbrengt.

Deze channel wordt aangedreven door de spleen (intuïtie) die precies kan aanvoelen hoe informatie overgebracht moet worden om de ander te kunnen bereiken en overtuigen. Dit is waarom het ook wel de salesman channel wordt genoemd. Deze channel weet precies hoe ze iets kunnen framen om iemand over te halen om iets te kopen. Dit kan ook betekenen dat het als manipulatief wordt gezien (in een lage uiting ervan).

Omdat de spleen ook instinctief kan herkennen wat de community (of tribe) nodig heeft of zal aanspreken en wat dus goed zal verkopen, wordt deze channel ook wel de channel van de entrepreneur genoemd.

De energie vanuit de gates

De kant van de spleen, gate 44, is een instinctief weten over de potentie en skills van anderen. Het wordt sterk gestuurd door geur. Het is echt een instinctief ‘neusje’ hebben voor mensen of projecten. Deze gate heeft een angst voor herhaling van het verleden.

De kant van het hart, gate 26, is de kant die rauwe potentie kan omvormen in iets verkoopbaars. Het weten hoe je mensen kunt ‘sturen’. Deze kant kan als manipulatief worden gezien. Het is een gate die een zeer sterke overlevingskracht heeft, omdat het op zoek is naar verbetering. Een gate die shortcuts kan zien, omdat het graag de grootste beloning ontvangt voor minimaal (maar wel effectief) werk. Dit is ook waarom de channel als de lazyman channel kan worden beschreven.

Ervaringen met de channel of surrender

Samantha Zagar – @samzagar – 3/6 splenic projector

Onbewuste (rode) en enige geactiveerde kanaal.
Met toestemming vertaald vanuit het Engels
“Allereerst wil ik zeggen dat mijn channel anders voelt dan voor andere mensen die hem gedefinieerd hebben. Het is niet dat er maar één manier is om die energie te ervaren. Verschillende mensen ervaren hun definitie anders dan anderen.

Ik heb mijn 44 in mijn onbewuste pluto en 26 in mijn onbewuste maan. De energieën waar ik mee werk zijn dus een transformerende energie en een drive energie. Het is mijn enige channel die ik heb, die ook nog onderbewust is. Dus dat betekent dat ik er geen bewustzijn met mijn hoofd van heb hoe deze energie voor mij werkt. Daarnaast is het een energie vanuit mijn spleen, wat een niet-rationele energie is, het is een intuïtieve energie. Ik vind het dus heel lastig om een niet-rationele energie uit te leggen, want in basis is het niet-rationeel. Ik kan niet onder woorden brengen waarom of wat mijn spleen (intuïtie) doet, ik moet mij dus overgeven (surrender) aan wat er in die channel gebeurt.

Vroeger heb ik mij vooral geïdentificeerd met ‘intuïtief’. Zo kon ik dingen oppikken die niet zo letterlijk en fysiek merkbaar waren. Ik ging dat vervolgens rationaliseren door te denken ‘ah ik heb dat vast uit lichaamstaal opgepikt, ik hoor vast een verschil in intonatie, ik denk dat ze anders kijkt’. Rationaliseren wat ik aan informatie oppik. Maar als ik me er aan overgeef, dan voel ik de energie van die informatie die ik oppik, dan transformeert er iets in die energie – een shift in mij, en er komt iets anders uit. Dat kan zijn woorden van herkenning, een suggestie, iets wat de ander van mij nodig heeft.

Dat kan zijn dat ik een idee vertaal, of een zelfperspectief of een verhaal wat iemand over zichzelf heeft. Ik neem informatie, verpak het anders, en geef het terug. Dit kan als manipulatief worden ervaren. Ik heb vaker als een grapje naar mezelf verwezen als de ‘propaganda machine’.

Omdat het een tribal energie is, is er een soort noodzaak om de inner circle vooruit te helpen. En ik doe dit door informatie op te nemen, aan te passen, en verwerkt op te braken zodat het mensen helpt om het te kunnen verwerken (zoals vogeltjes dat doen). Ik ben een soort spijsverteringsenzym dat je helpt om informatie beter te verteren. Ik help je om het in ‘stukjes te breken’ zodat je het beter kunt verwerken.

Het heeft mij twee jaar gekost om de energie van dit kanaal te ontdekken, te kunnen begrijpen en leven. Ik gebruik dit kanaal nu voor mijn content. Ik neem informatie op, verwerk en verpak het op een manier waarop een ander het graag tot zich neemt, ik vertaal. En zo help ik de community vooruit.”

Hiske (31) – @allesoverhumandesign -1/3 sacral generator

Onbewust (rood) kanaal

“Het is lastig te praten over hoe een onbewuste (rode) channel zich gedraagt in je leven omdat je er moeilijk bij kan met je hoofd en denken, het is tenslotte onderbewust. Ik merk dat het vooral een energie is dat als ik er met mijn hoofd tussen ga zitten, dat ik het blokkeer. Als ik het loslaat (surrender) dan doet het haar werk.

Toen ik in loondienst werkte was ik me erg bewust van mijn overtuigingskracht. Als ik ergens ‘met mijn hart’ inzat, dan kreeg ik op een of andere manier altijd mensen mee. Ik kon mensen overtuigen. Zo zei ik dus ook regelmatig tegen mijn leidinggevenden; als er een grote verandering aankomt, zorg dat je mij aan boord hebt. Als je mij buiten de loop houdt dan werk ik je echt keihard tegen, dan word ik je ergste nachtmerrie. Maar als je mij weet te overtuigen, neem ik vervolgens de rest van de afdeling of het bedrijf mee. Ik noemde mezelf regelmatig een ambassadeur van… insert idee.

Zo was ik bijvoorbeeld ook iemand die, als ik had besloten dat ik ‘de leukste’ mensen mee wilde op wintersport, dat ik dat voor elkaar kreeg. Ik kreeg mensen overtuigd die nog nooit waren gaan skiën en die intentie nooit hadden gehad. De groep werd groot. Ik merkte de jaren erna ook met die vriendenkring dat als ik niet mee ging, dat de groep een stuk minder groot was en minder makkelijk bij elkaar kwam.

Ik merk het ook bij het overtuigen voor verkoop. Als ik ergens in geloof kan ik, mits ik het niet bewust probeer, best gemakkelijk verkopen. Zolang ik in mijn enthousiasme blijft zitten, gebeurt het automatisch. Als ik bewuste salestechnieken ga toepassen, zoals ‘geleerd’ dan slaat alles dicht en blokkeer ik alles. Ik word ongemakkelijk, het komt niet over. Ik mag echt vertrouwen op die onderbewuste onderstroom die dit voor mij doet.

Omdat mijn enthousiasme zo’n belangrijk onderdeel hiervoor is, betekent dit ook wel direct dat als ik ergens niet in geloof, dat ik het echt voor geen goud verkocht krijg. Dat is wel te zien geweest in mijn bijbaantjes zoals bij de bijenkorf om een creditcard te verkopen of krantenabonnementen op straat. Ik heb daar letterlijk verlies gedraaid omdat ik niet in aanmerking kwam voor de bonussen. Oeps.

Hoewel ik merk dat ik goed ben in het vertalen en uitleggen van dingen, wijdde ik die kwaliteit eerder aan het feit dat ik een ongedefinieerd keelcentrum heb (met gate 62). Dit betekent dat ik me makkelijk kan afstemmen op de woorden en belevingswereld van een ander, en hoe ik de ander kan bereiken. Gate 62 die ik heb gedefinieerd in het ongedefinieerde keelcentrum gaat over ongrijpbare informatie opnieuw organiseren en labelen, zodat het helder uit te leggen is. Iets wat ik, naar mijn idee, ook probeer te doen met deze website.

Dus voor mij persoonlijk staat dit kanaal voornamelijk voor het zijn van een ambassadeur, en anderen te kunnen overtuigen en meenemen in mijn enthousiasme als mijn hart ergens in ligt.”

Suzanne (35) – @affirmationjunkie – 5/1 emotional projector

Half bewust kanaal: 44 onbewust, 26 bewust

“Ik ben op het gebied van communicatie wel sterk. Dat weet ik van mezelf. Ik ben me er bewust van dat ik heel goed een boodschap kan overbrengen. Ik heb het idee dat ik vanuit de spleen goed kan aanvoelen wat mensen nodig hebben. Dat is tegelijkertijd ook mijn valkuil, dat ik geneigd ben mezelf teveel op de ander te richten. Ik ben zo bezig met wat een ander nodig heeft, dat ik daar mijn eigen grenzen in tegenkom.

Het aanvoelen wat er nodig is helpt mij wel in mijn werk in de GGZ. Ik weet intuïtief de juiste vragen te stellen die gelijk iets raken. In alle jaren in mijn werk heb ik een hele grote verscheidenheid aan doelgroepen gehad die ik dan toch op de juiste manier heb weten aan te spreken. Van mensen van de straat, tot een advocaat of rechter met een complete burn-out. Ik weet een bepaalde snaar te raken om ze een bepaalde hoek op te krijgen.

Ik merk wel dat het een uitdaging is in combinatie met mijn 5e lijn en het projectieveld dat daarbij hoort. Dat zorgt er voor dat ik heel helder moet zijn in wat mensen van mij kunnen verwachten en wat niet. Dus in de communicatie met mijn cliënten, maar ook met mijn werkgever bijvoorbeeld, is het belangrijk dat ik me ondertussen wel bewust blijf van de projectie en daar rekening mee hou. Dat blijft altijd een uitdaging.

Op het gebied van verkopen heb ik als ondernemer, zonder enige ervaring, wel mijn trainingen met gemak verkocht tot het vol zat. Ik was erg verbaasd dat ik bij mijn eerste poging in een ander werkveld mijn product verkocht kreeg door vanuit mijn hart iets neer te zetten. Ik heb dan blijkbaar toch onbewust gevoel gehad voor het juiste product.”

Conclusie

Al met al komt de channel of Surrender neer op een channel die graag met mensen werkt, het beste voor heeft met de community en op intuïtieve basis weet wat er nodig is om een situatie tot een vruchtbaar einde te brengen. Of dat gaat om het overtuigen voor een project, het verkopen van een product of het helder overbrengen van een boodschap of idee. Het neemt energie of informatie, transformeert of vertaalt deze, en stuurt het terug de wereld in met als intentie om verbetering te brengen.

Omdat deze channel projected is, is het voor deze channel belangrijk dat er wordt gewacht tot de markt jou vindt, in plaats van dat je jezelf loopt te verkopen voor erkenning.

Hiske

Hiske

1/3 Sacral Generator
Deel dit artikel:
Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email
Share on telegram
Share on whatsapp

Ontdek jouw design

Hulp nodig om je eigen design te ontcijferen? Of hulp om je design meer toe te passen in je leven? Ontdek de mogelijkheden. 

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *